Kansanedustaja, eduskunnan I varapuhemies, terveystieteiden tohtori, sairaanhoitaja.
Olen politiikassa ihmisten, en politiikan vuoksi. Kukaan ei osaa kaikkea. On tärkeintä arvostaa sekä kuunnella ja kuulla muita ihmisiä. Heissä asuu kaikki asiantuntemus, mitä me päättäjät tarvitsemme. Vain tekemällä ja oppimalla voi kehittää asioita.
Minusta tämä koskee niin ihmistä itseään kuin koko Suomea. Uskon ihmiseen ja hänen vahvuuksiinsa. Haluan kannustaa ja luoda mahdollisuuksia pärjätä. Ihminen tarvitsee ongen – ei pelkkää kalaa. Haluan toiminnallani pitää huolta myös heistä, jotka eivät syystä tai toisesta onnistu.
”Maharotoonta ei ookkaan.”

"*" näyttää pakolliset kentät
Aurinkoinen SuomiAreena-päivä eilen Porissa tarjosi runsaasti kohtaamisia.
Aamu alkoi kestävän terveydenhuollon puheenvuorolla ja paneelikeskustelulla sukupuolen vaikutuksesta terveyteen sekä naisten hoitovajeen kustannuksista yhteiskunnalle.
Ehdin pikaisesti vaihtaa ajatuksia Vaasan yliopiston ylioppilaskunnan terävien opiskelijoiden kanssa opiskelijoiden toimeentulosta, asumisesta sekä opiskelijaterveydenhuollosta.
Politiikkarallissa keskustelu keskittyi maahanmuuttoon sekä ajankohtaisiin STEA-rahoituksen kiemuroihin.
Aivoterveydestä puhutaan Suomessa edelleen liian vähän. Yhdessä päivän paneeleista yleisöltä kysyttiin, kuinka monella on lähipiirissään aivoterveyteen liittyvä sairaus. Lähes kaikkien kädet nousivat. Se kertoo aivoterveyteen liittyvien sairauksien laajasta esiintyvyydestä ja yhteiskunnallisesta merkityksestä.
Satakunnan Kokoomuksen tilaisuudessa keskustelimme lasten ja nuorten hyvinvoinnista. Korostin luotettavan aikuisen merkitystä lapsen ja nuoren elämässä. Jokainen nuori tarvitsee rinnalleen ihmisen, joka kuulee, välittää ja kannustaa.
Osallistuin myös todella hauskaan tapahtumaan, kun pääsin Ernest Lawsonin ja Petri Keskitalon kanssa samaan joukkueeseen Lidlin leikkimielisessä kasvisvisassa. Kisan tarkoituksena oli kannustaa syömään enemmän kasviksia. Meidän joukkue voitti toisen joukkueen porkkanan mitalla!
SuomiAreenan parasta ovat ystävien kohtaamiset. Niitä mahtui päivään paljon. Kiitos jokaisesta!
Kesä 25